Pozycjonowanie

Pozycjonowanie ON-SITE SEO

To jeden z najważniejszych i początkowych elementów pozycjonowania strony internetowej. On-Site SEO jest działaniem optymalizacyjnym wykonywanym bezpośrednio na stronie internetowej. Wykonywane są czynności, które mają za zadanie zwiększyć widoczność strony dla algorytmu wyszukiwarki internetowej.

Złota szóstka działań on-site SEO.

Meta title, meta description – tytuł witryny oraz opis w wyszukiwarce

Dane te służą wyszukiwarce do przekazania informacji na temat tego, czego dotyczy dana strona lub podstrona. Metatagi powinny być atrakcyjne również dla potencjalnych odbiorców – tak, by tytuł i opisy były chwytliwe i zadecydowały o przejściu na stronę internetową. Dynamiczny rozwój algorytmu Google sprawia, że zmieniają się kluczowe zasady dotyczące widoczności. Jeszcze do niedawna metatag description – czyli opis miał bardzo ważny wpływ na SEO strony, obecnie jednak jest on pod względem algorytmu bezwartościowy. Metatag title jest natomiast elementem najistotniejszym i bezpośrednio wpływa na pozycję w wyszukiwarce.

Linkowanie wewnętrzne

Zasada jest tutaj prosta – do każdej z podstron powinien być skierowany jeden odnośnik z innej podstrony.

Nagłówki – H1, H2, H3 …

Poprawne ułożenie i stopniowanie nagłówków jest ogromnie ważne, gdyż każdy nagłówek odpowiada za konkretną funkcję. Nagłówek H1 – jak można się domyśleć jest najważniejszy i wskazuje użytkownikowi oraz algorytmowi, o czym jest cała podstrona. Z racji tego powinno się go użyć raz na stronę. W następnych nagłówkach należy zawierać kluczowe frazy.

Szybkość ładowania i działania strony

Prędkość ładowania i wczytywania witryny jest ważna nie tylko z perspektywy użytkownika, ale również algorytmu. Krótki czas ładowania gwarantuje nam lekko wyższą pozycję, a wyznacznikiem powinien być wynik z urządzenia mobilnego, bowiem większość użytkowników korzysta właśnie z telefonów i tabletów do przeglądania internetu. Do sprawdzenia szybkości strony polecamy: Pingdom Website Speed Test lub PageSpeed Insghts od Google.

Odpowiedni kod HTML

Trzeba pamiętać, że kod strony powinien być zgodny ze standardami W3C. Jeżeli będą problemy związane z kodem algorytm nie odczyta poprawnie zawartości strony.

Zaindeksowanie

Wymaganiem koniecznym jest, by w obrębie witryny nie zabrakło sitemapy i pliku robots.txt

Zalety działań związanych z on-site SEO.

Działania on-site SEO dają nam możliwość na dotarcie do większej liczby osób organicznie, a to właśnie dzięki zwiększeniu pozycji w wyszukiwarce. Warto pamiętać, że strona internetowa to nie tylko aspekty wizualne, ale również techniczne, o których nie powinniśmy zapominać.